English | دری | پنبتو

adsf

پروژه آلمانی پارلمان سابق افغانستان که توسط ایالات متحده تحریم شده بود متوقف شد: Op-Ed

تحریم های ایالات متحده علیه میررحمان رحمانی، رئیس پیشین ولسی جرگه و پسرش، اجمل رحمانی، نماینده سابق مجلس، منجر به اولین عواقب در آلمان شده است، جایی که اکثر شرکت های تحریم شده آنها مستقر هستند.

شهرداری Ehningen، در نزدیکی شهر اشتوتگارت، در جنوب غربی آلمان، روند طرح توسعه روستای کوانتومی، پروژه اصلی گروه رحمانیس اوزان را «با اثرگذاری فوری» در 13 دسامبر متوقف کرد. . روستای کوانتومی، در عین حال، پروژه چراغ راه آلمان برای رهبری جهانی در محاسبات کوانتومی با فناوری پیشرفته است. گروه Ozean که در سال 2016 توسط اجمل رحمانی تأسیس شد، با IBM آلمان، مؤسسه تحقیقاتی پیشرو، انجمن Fraunhofer و آژانس توسعه منطقه اشتوتگارت در آنجا شریک است.

دهکده کوانتومی اولین کامپیوتر کوانتومی تجاری قابل استفاده آلمان است. رحمانی ها این منطقه 9 هکتاری را در سال 2021 به مبلغ نامعلومی خریداری کردند و در حال توسعه یک منطقه آزمایشگاهی و آپارتمانی ترکیبی بودند که برای جذب دانشمندان برتر بین المللی برنامه ریزی شده بود.

شهرداری اکنون این کار را متوقف کرده است و اصرار دارد که «هیچ تأثیری» بر خرید منطقه توسط گروه Ozean از IBM نداشته است اما تحریم‌ها را «بسیار جدی» می‌داند. در همین حال، دولت ایالت بادن-وورتمبرگ به روزنامه آلمانی Die Tageszeitung گفت که از فساد ادعایی رحمانی که منجر به تحریم های ایالات متحده شده است، «هیچ اطلاعی» ندارد. این سازمان گفت که اکنون “موضوع را بررسی خواهد کرد”، در حالی که واکنش به تحریم های بین المللی بر عهده دولت فدرال در برلین است. در آوریل امسال، وینفرید کرچمان، نخست وزیر بادن-وورتمبرگ (حزب سبز) اولین تأسیسات شهر کوانتوم را افتتاح کرد و روبان تشریفاتی مرکز تجربیات کوانتومی و هوش مصنوعی (http://Q.AX) را در کنار اجمل برید. رحمانی که رهبری گروه اوزان را بر عهده دارد. سپس آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از طریق لینک ویدئویی در آن حضور یافت.

به نظر می‌رسد که گروه Ozean، که مقر آن در هرنبرگ، نزدیک اشتوتگارت است، هسته اصلی امپراتوری رحمانی‌ها در آلمان است. 23 شرکت از 44 شرکت مرتبط با رحمانی ها و تحریم شده توسط واشنگتن در آلمان مستقر هستند. به نظر می رسد 13 نفر از آنها – که در نام آنها عبارت “Ozean” (اقیانوس) است، متعلق به این گروه هستند. آنها در زمینه املاک و مستغلات تخصص دارند.

به گفته وب‌سایت اجمل رحمانی، شرکت‌های وی همچنین در حال انعقاد قرارداد با شرکت‌های «در آلمان و کشورهای اروپایی همسایه» برای تأمین انرژی مبتنی بر گاز طبیعی هستند. او همچنین در آنجا ادعا می کند که به تجارت با ناتو در اروپا ادامه می دهد و سوخت آن را «در آلمان، هلند و بلژیک» تامین می کند.

خزانه داری ایالات متحده رحمانی ها را متهم می کند که بین سال های 2014 تا 2021 از طریق قراردادهای ایالات متحده برای واردات سوخت برای نیروهای افغان و غربی، «صدها میلیون» دالر امریکایی را اختلاس کرده اند. میررحمن رحمانی و اجمل رحمانی هر دو پس از بازگشت طالبان افغانستان را ترک کردند. به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، رحمانی بزرگ در ترکیه و رحمانی جوان در دبی مستقر هستند. سایر شرکت های رحمانی تحریم شده در قبرس (8)، امارات (6)، اتریش و افغانستان (هر کدام دو)، هلند و بلغارستان (هر کدام یک) ثبت شده اند.

رحمانی‌ها اتهامات آمریکا را «کاملاً» رد کرده و اعلام کرده‌اند که این اتهامات مبتنی بر «اطلاعات نادرست» بوده و انتشار آن‌ها «مخالف استانداردها و اصول بین‌المللی» است. سخنگوی اوزان گروپ، کلاوس فوکنبرگ به رسانه های آلمانی گفت، «تیمی از وکلا» علیه این اتهامات در ایالات متحده و آلمان وارد عمل خواهند شد و او خوشبین است که رحمانی ها از شر آنها پاک شوند.

×