English | دری | پنبتو

fxbnt

ویگناراجا سازمان ملل از قربانیان زلزله در هرات بازدید کرد

کانی ویگناراجا، دستیار دبیرکل و مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه در برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) در سفر به ولسوالی انجیل هرات به طلوع نیوز گفت که سازمان ملل متحد با زلزله زدگان هرات تا رسیدن به زندگی عادی همکاری خواهد کرد. .

به گفته ویگناراجا، زلزله زدگان علاوه بر زلزله، تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی و خشکسالی نیز قرار دارند.

ویگنارجا در سفر به روستای چاهک ولسوالی انجیل برای تحویل خانه های موقت به خانواده های زلزله زده تنها راه برون رفت از بحران اقتصادی افغانستان را ایجاد فرصت های برابر در زمینه تحصیل و کار برای زنان و مردان دانست.

کانی ویگناراجا گفت که “این یک شروع است” و همه چیز به سمت وضعیت بهتری پیش می رود، بنابراین ساختن پناهگاه های دائمی برای زلزله زدگان مهم است و آنها می توانند به زندگی عادی در جامعه بازگردند. وی همچنین گفت: باید مدارس، درمانگاه ها و سیستم تامین آب آشامیدنی سالم برای زلزله زدگان فراهم شود.

وی در دیدار با شماری از زنان روستایی بر حمایت از زنان افغانستان تاکید کرد و گفت که برای نجات افغانستان از بحران اقتصادی باید فرصت های تحصیلی و کاری برابر برای زنان و مردان فراهم شود.

اهالی روستای زلزله زده چاهک که ماه هاست در زیر چادر زندگی می کنند از ساخت کانکس های موقت خوشحال هستند. آنها از نهادهای محلی خواستند تا خانه های دائمی برای آنها بسازند.

عبدالحکیم باشنده ولسوالی انجیل هرات گفت: در این هوای سرد سرپناهی نداشتیم اما اکنون بسیار خوشحالم.

محمد داوود، باشنده این ولسوالی گفت: “آنها پنل های خورشیدی و وسایل خانه را که ما نداشتیم همراه با این خانه ها به ما دادند و ما از کمک آنها خوشحالیم.”

UNDP همچنین یک کانال را در روستای پروانه ولسوالی انجیل هرات بازسازی کرده است. این کانال 600 جریب زمین کشاورزی را تامین می کند.

×