English | دری | پنبتو

f

واکنش ها به نشست دوحه درباره افغانستان

امارت اسلامی اعلام کرد در صورتی که سازمان ملل شرایط آنها را بپذیرد، در نشست های آتی شرکت خواهند کرد.

سخنگوی امارت اسلامی گفت که نشست دوم دوحه به دلیل عدم شرکت کابل در نشست شکست خورد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، گفت: «اگر درخواست های امارت اسلامی پذیرفته شود و مهم تلقی شود، بدون شک در جلسات آینده شرکت خواهیم کرد».

پس از دومین نشست دوحه، وزارت امور خارجه روسیه گفت که هر نشستی بدون حمایت کابل و کشورهای منطقه “شکست” خواهد بود.

هر ابتکاری، خواه ایجاد یک پست یا فرمت جدید باشد، بدون حمایت کابل و کشورهای منطقه محکوم به شکست است. خاطرنشان شد که الحاق فرامنطقه ای ها تنها به شرطی امکان پذیر است که ایالات متحده و ناتو مسئولیت اصلی وضعیت کنونی افغانستان و بازسازی این کشور پس از جنگ، بازگرداندن دارایی های بلوکه شده به کابل و خبرگزاری آناتولی به نقل از ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: محدودیت‌های تراکنش‌های بانکی را لغو کنید.

«به نظر نمی رسد اهدافی که در این نشست ایجاد شد محقق شود. معین گل سمکنایی، تحلیلگر سیاسی گفت: باید تلاش کرد تا جلسات آینده مثمر ثمر باشد.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که آنها مایل به پیوستن به سازمان ملل در همکاری با افغانستان هستند.

ما مفتخریم که در کنار سازمان ملل با افغانستان همکاری می کنیم. ماجد انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر گفت: قطر از توصیه های سازمان ملل در مورد افغانستان حمایت خواهد کرد.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در روز X گفت که او یک تعهد قوی به افغانستان و مردم آن دارد و می‌خواهد برای افغانستان آینده در صلح با خود، منطقه و جامعه بین‌المللی مشارکت کند و از آن حمایت کند.

توماس نیکلاسون افزود که در این نشست از دستاوردهای مقامات بالفعل افغانستان برای کاهش ریشه ای کشت خشخاش و تلاش آنها برای بازپروری افراد معتاد به مواد مخدر استقبال شد.

×